Adfærdsmæssige interviewe

Har du nogensinde undret dig over, mens interviewe en kandidat, hvordan vil du afbryde din egen personlige bias under interviewet? Godt, hvis du har, kan du læse på og lære at lave netop at.

Adfærdsmæssige interviewe er en forholdsvis ny form for job interview. Arbejdsgivere bruger som AT&T og Accenture (tidligere Andersen Consulting) har brugt adfærdsmæssige interview i 15 år, og fordi stigende antal arbejdsgivere opførsel-baseret metoder til skærmen job kandidater, forstå hvordan man kan udmærke sig i dette interview miljø bliver en afgørende job-jagt færdigheder.

Hvad er adfærd baseret interviewe? Opførsel-baseret interviewe fokuserer på dine tidligere erfaringer, adfærd, holdninger, personlige kompetencer og kapacitet, der er relateret til job. Det er baseret på den tro, at tidligere adfærd og ydeevne forudsiger fremtidige adfærd og ydeevne. Du kan bruge erhvervserfaring, ydersiderne aktiviteter, hobbyer, frivilligt arbejde, skoleprojekter, familieliv som eksempler på dine tidligere adfærd. Men vi foreslår, at fokus på job relaterede ydeevne så meget som muligt.

Adfærdsmæssige interview spørgsmål. Dette er nøglen til matchende adfærdsmæssige interviewe spørgsmål med specifikke bløde sills eller kompetencer. Nedenfor er en kort liste over 22 kompetencer med deres definitioner, forslag til effektive interviewe tip og et sample spørgsmål for hver.

1. konflikthåndtering: Adressering og konfliktløsning konstruktivt.

• Lyt til proaktiv identifikation og løsning af problemer og spørgsmål.

• Prøve spørgsmål: “Beskrive de mest vanskelige konflikt du nogensinde har haft til at håndtere.”

2. medarbejder udvikling/Coaching: At fremme og støtte den professionelle vækst af andre.

• Lyt til en tro på den potentielle af andre og fremme læring og udvikling.

• Prøve spørgsmål: “Beskrive din personlige oplevelse med en mentor eller coach.”

3. interpersonelle færdigheder: Effektivt kommunikere, bygning rapport og godt for alle slags mennesker.

• Lyt til selvindsigt, forståelse og en evne til at kommunikere effektivt med andre forskelle.

• Prøve spørgsmål: “Beskrive de vanskeligste forhold du har haft med en individuel.”

4. teamwork: Arbejder effektivt og produktivt med andre.

• Lytte til et stærkt engagement og bidrag til teammedlemmer arbejder hen imod et bestemt mål.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på en af de mest betydningsfulde bidrag du, som medlem af en højt ydende team.”

5. selvforvaltning: Demonstrere selvkontrol og en evne til at administrere tid og prioriteter.

• Lyt til ro, selvsikkerhed og følelsesmæssig stabilitet.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på hvor du var i stand til at opfylde de personlige og faglige krav i dit liv, men stadig opretholdt en sund balance.”

6. empati: At identificere sig med og bekymre sig om andre.

• Lyt til ægte omsorg, medfølelse og initiativ til at assistere andre uden forventninger af belønninger.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på, hvornår du identificeret med en andens problemer på arbejdspladsen.”

7. planlægning/organisering: udnytte logisk, systematisk og velordnet procedurer for at opfylde målene.

• Lyt til logisk, organiseret og systematisk tilgang.

• Prøve spørgsmål: “Beskrive de mest komplekse opgave eller projekt du har arbejdet på.”

8. kundeservice: Foregribelse, møde og/eller overstiger kundens behov, ønsker og forventninger.

• Lyt til ekstraordinære indsats i at reagere på kundernes behov og ønsker at sikre tilfredshed.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på, da du gik ud af din måde for en kunde.”

9. skriftlig meddelelse: Skrive klart, kortfattet og forståeligt.

Look for klart og forståeligt viden eller skriftlige kommunikation.

Sample spørgsmål: “Giv mig et eksempel på noget, du skrev for arbejde, der var effektive i at opnå et kommunikation mål.”

10. præsenterer: Tale effektivt til små og store grupper.

• Lyt til bevidsthed, nøjagtighed og besindelse.

• Prøve spørgsmål: “Beskriver en situation, når du var nødt til at give en præsentation til en gruppe af mennesker, du aldrig har mødt.”

11. overtalelse: Overbevise andre om at ændre den måde, de tænker, mener eller opføre sig.

• Lytte for persistens, beslutsomhed og en “aldrig-give-up”-holdning i bestræbelserne på at opfylde mål.

• Prøve spørgsmål: “Beskriver en situation, hvor du var i stand til at overbevise andre om din måde at tænke.”

12. målet orientering: Fokusere energisk bestræbelser på at opfylde et mål, mission eller mål.

• Lyt til evnen til at opretholde deres retning trods forhindringer på deres vej.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på den mest betydningsfulde professionelle mål du har mødt.”

13. fleksibilitet: Agility i tilpasning til at ændre.

• Lyt til en positiv holdning til masser af aktivitet, multi-tasking og ændre i almindelighed.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på, hvornår du blev tvunget til at ændre prioriteter eller retning.”

14. løbende læring: Tage initiativ i indlæring og implementering af nye koncepter, teknologier og/eller metoder.

• Lyt til en positiv holdning til selv-forbedring, læring og anvendelse af viden.

• Prøve spørgsmål: “hvordan kan du holde nuværende på hvad der foregår i dit område?”

15. personlig effektivitet: Viser initiativ, selvtillid, fleksibilitet og vilje til at tage ansvar for personlige handlinger.

• Lyt til en stærk følelse af self, personligt ansvar, modet og modstandskraft.

• Prøve spørgsmål: “Hvad tror du har gjort det muligt for dig at opfylde dine mål?”

16. problemet løse: Foregribelse, analysere, diagnosticere og løse problemer.

• Lyt til et analytisk og disciplineret tilgang til at løse problemer.

• Prøve spørgsmål: “Beskriver en situation når du forventede et problem”.

17. forhandlinger: At fremme aftaler mellem to eller flere parter.

• Lyt til krydret ekspertise i forhandler “win-win” aftaler.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på, da du var i stand til at fremme en”win-win”aftale mellem to eller flere kontradiktorisk parter.”

18. ledelse: At opnå ekstraordinære resultater gennem effektiv forvaltning af ressourcer, systemer og processer.

• Lyt til snu købmandsskab, forståelse af operative spørgsmål og en evne til at forbedre bundlinjen.

• Prøve spørgsmål: “Beskrive det største budget du har nogensinde udviklet og havde ansvaret for forvaltningen af.”

19. ledelse: At opnå ekstraordinære resultater gennem mennesker.

• Lyt til en evne til at opnå tillid, engagement og motivation af andre til at opnå mål og målsætninger.

• Prøve spørgsmål: “Hvis du har holdt en førerposition i fortiden, tegne organisationsplan over og under din holdning til at illustrere rækkevidden af din ledelsesansvar.”

20. beslutningstagning: Udnytte effektive processer for at træffe beslutninger.

• Lyt til en evne til at træffe rettidige beslutninger under vanskelige omstændigheder.

• Prøve spørgsmål: “Giv mig et eksempel på hvor du var nødt til at træffe en hurtig beslutning, når risikoen for at gøre en fejl var høj.”

21. futuristisk tænkning: At forestille sig, envisioning, projektering og forudsige hvad er endnu ikke blevet realiseret.

• Lyt til optimisme, forudsigelser og en forpligtelse til fremtidige muligheder.

• Prøve spørgsmål: “Beskriver en situation, hvor du var korrekte i at se en fremtidige tendens til, at andre gjorde ikke.”

22. kreativitet/Innovation: tilpasning af traditionelle eller udtænke nye fremgangsmåder, begreber, metoder, modeller, design, processer, teknologier og systemer.

• Lyt til “out-of-the-box” tænkning og usædvanlige tilgange.

• Prøve spørgsmål: “Beskrive en arbejdssituation, når du tilpasset et koncept, design, proces eller system til at opfylde behov.”

Vær sikker på at sonden for så mange detaljer og specifikke som muligt som navne, datoer og andre kontrollerbare oplysninger. Dygtige interviewere vil også spørge kandidater for deres tanker eller følelser om en situation få yderligere indsigt.

Hvordan kan jeg forberede en adfærdsregulerende samtale?

• Være bekendt med typen af placeringer, som du anvender.

• Reflektere over din egen baggrund. Hvilke kompetencer har du at forholde sig til det job, du søger?

• Tænk på eksempler fra dine tidligere erfaringer, hvor du viste disse færdigheder. Hvordan kan du give et eksempel om din brug af særlige færdigheder eller viden?

• Være parat til at give eksempler på, når resultaterne ikke viser sig som planlagt. Hvad gjorde du så? Set i bakspejlet, hvad ville du gøre anderledes?

• Identificere to eller tre af dine styrker og finde ud af hvordan du vil formidle disse aktiver under interviewet.

• Når du lander din ønskede position, holde en personlige præstation dagbog til at dokumentere demonstreret ydeevne.

Hvordan forbereder jeg mig til en adfærdsregulerende samtale, hvis jeg Interviewer eller virksomheden ansætte?

• Hvis jobbet kunne tale; Hvad vil det sige? Om:

-Adfærd af den person, der altid vil være i stand til at levere overlegen ydeevne?

-Holdningerne af de mennesker at gøre jobbet?

-De attributter eller bløde kvalifikationer, der kræves for overlegen ydelse?

• Job Benchmarking med et system som Trimetrix, afslører hvorfor, hvordan og hvad en person kan bidrage til et job.

• Det identificerer et komplet hierarki af kompetencer eller personlige færdigheder. Det giver dig mulighed at afklare eventuelle problemer, position. Det prioriterer og validerer kompetencer kræves.

• Det kan ske for nogen:

-Ledelse/ledelse undtaget position

-Professionelle undtaget position

-Time ikke-skattefritagne position

• Når som helst du har brug for en uvildig udtalelse om, hvorvidt en person er rigtige eller forkerte til jobbet, computeren vil analysere input af op til ti respondenter til at identificere betydningen af de 23 bløde kompetencer-kompetencer.

• Hvor kan du gøre dette… via internettet! Har op til ti respondenter identificere betydningen af de 23 bløde kompetencer-kompetencer og så se hvordan din kandidat passer sammen.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *